نصب ونت به رو انشعاب گرم

ونت و کاربرد آن در خطوط لوله

ونت از جمله تجهیزات در خطوط لوله و مخازن به شمار می رود که دارای کاربردهای زیادی است و با وجود ساختار ساده آن می تواند بسیار مثمر ثمر باشد. به طور کلی ونت زمانی به کار می رود که در صددیم محتوایی از درون سیال را تخلیه منیم. در واقع ونت ها نقش دریچه خروجی محتوای درون لوله یا مخزن را ایفا می کنند. از این حیث می توان پی به اهمیت آن برد. برنامه ریزی و مهندسی مجتمع های صنعتی در برخی مواقع نیازمند نصب این چنین تجهیزاتی روی خطوط لوله و مخازن است. با توجه به قابلیت ونت که در بالا بدان اشاره رفت ، برخی از موارد کارکردی آن روی خط لوله را می توان به شرح زیر برشمرد:

  • در هیدروتست ها معمولاً به منظور تخلیه هوا از درون لوله از ونت ها استفاده می شود. در برخی موارد خط لوله دارای نوسان و فرم سینوسی می باشد. حال اگر سیال تمامی خط را پوشش نداده باشد قله های مسیر دچار کمبود سیال و انباشت هوا خواهند بود. در این شرایط برای تخلیه اکسیژن از ونت استفاده می شود.
  • در شرایطی که خط لوله زنده و سیال درون آن در جریان می باشد ممکن است به هر دلیلی نیازمند بازرسی از مشخصات شیمیایی سیال درون لوله در نقطه ای مشخص باشد. ممکن است خط دچار سرریز هوا داخل خود شده باشد که در این صورت به منظور حصول اطمینان و تخلیه هوا از ونت استفاده کرد.
  • در صورتی که بخشی از لوله مسدود شده است و به هر دلیلی هوا داخل آن نفوذ کرده است.

معمولاً ونت ها پیش از بهره برداری عملیاتی واحد صنعتی و در زمانی نصب می شوند که پروژه احداث در مرحله پایپینگ می باشد. در این مرحله با پیش بینی و مکان یابی قرارگیری ونت ها، آن ها را در سر محل های مذکور نصب می کنند. اما شرایطی پیش می آید که خط به بهره برداری رسیده است و نمی توان بدون انجام فرایندهای ویژه ونت را روی لوله ها نصب کرد. البته یکی از راه های مرسوم این خواهد بود که مجتمع را برای مدتی تعطیل و فرایندهای مرتبط را خاموش سازند تا عملیات سوراخکاری و نصب ونت روی لوله انجام شود. اما به طور کلی این روش مقرون به صرفه نمی باشد چرا که برای نصب فقط یک ونت می بایست یک مجتمع یا دست کم بخش هایی از فعالیت های جاری مجتمع را به حالت تعطیل درآوریم. بنابراین انشعاب گیری گرم هات تپ بهترین راهکار برای سوراخ کردن لوله و نصب ونت روی آن است. از آن جا که معمولاً این تجهیزات نیاز به انشعاب کوچکی نیز دارند معمولاً دستگاه های هات تپ دستی هم قادر به انجام این کار خواهند بود. بنابراین فرایند مذکور نه زمانی را از مجتمع صنعتی خواهد گرفت و نه هزینه گزافی را متحمل خواهد کرد. کافی است که یک دستگاه هات تپ به همراه اپراتور متبحر و آشنا به کار در زمینه انشعاب گیری گرم خطوط لوله حضور داشت باشند تا فرایتد مذکور را در اسرع وقت و بدون ضیغ وقت انجام دهد. در صورتی که انشعاب مذکور در سایز کوچک باشد، که اغلب نیز در خصوص ونت همین طور است، حتی نیاز به تأسیسات برقی و… هم نخواهد بود و فرایند به صورت دستی صورت خواهد پذیرفت.

شرکت پیشگام صنعت ابزار قادر است تنها با یک اپراتور که هم در زمینه جوشکاری و هم انشعاب گیری گرم خطوط لوله دارای تجربه و سابقه و دانش است کل فرایند ایجاد انشعاب گرم برای نصب ونت را انجام دهد. این عملیات در کمترین زمان ممکن انجام می شود و فاز عملیاتی آن معمولاً حتی یک روز کاری را هم در بر نخواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .