علایم استاندارد ریگری

علایم استاندارد ریگری در هات تپ مرتفع

علایم استاندارد ریگری یکی از آموزش هایی است که کارکنان هات تپ باید در حین کار در ارتفاع از آن استفاده کنند. علایم استاندارد ریگری در واقع مربوط به جرثقیل و هدایت صحیح و ایمن آن است. عملیات هات تپ در برخی شرایط در ارتفاعات انجام می شود. برخی پالایشگاه ها، نیروگاه ها و واحد های پتروشیمی دارای خطوط لوله و برجک هایی هستند که در ارتفاع زیاد از سطح زمین قرار دارند. این خطوط لوله می توانند به انشعاب گیری و خدمات خطوط لوله نیاز پیدا کنند. بنابراین عملیات هات تپ با شرایط استثناء و در ارتفاع از سطح زمین اجرا خواهد شد. در برخی مواقع این خطوط لوله به قدری درهم تنیده اند که نمی توان محل استقرار و عبور و مرور مناسب و ایمن را برای کارکنان و عوامل اجرایی هات تپ مهیا کرد. در چنین شرایطی دستورالعمل های ایمنی عوامل اجرایی را ملزم به استفاده از جرثقیل می کند. در این حالت جرثقیل در جای مناسب و به صورت ایمن در سطح زمین مستقر می شود. سپس چند تن از عوامل اجرایی از جمله اپراتور وارد بسکت می شوند و با استفاده از بالابر جرثقیل به محل مورد نظر برای عملیات هدایت می شوند.

در این بین هرگونه حرکت اضافه می تواند افراد حاضر در بسکت را با خطر مواجه کند. همچنین عملیات هات تپ به دلیل حساسیت خود نباید با حرکات اضافه و شوک رو به رو باشد. بنابراین یکی از افراد حاضر در بسکت باید به علائم ریگری آشنا باشد تا بتواند با علامت دهی درست و استاندارد به کاربر جرثقیل اطلاع دهد که کدام وضعیت درست است، چه میزان حرکت به طرفین و یا بالا و پایین نیاز است و غیره. در این حالت بین افراد حاضر در بسکت و راننده جرثقیل ارتباط موثری برقرار می شود و این خود موجب ارتقای ایمنی و بهبود عملکرد عملیاتی خواهد بود.

علایم استاندارد ریگری چیست؟

استفاده از علایم استاندارد ریگری برای تمام ریگرها و کاربران جرثقیل ها در حین باربرداری ضروری است. علامت های ریگری علامت های حرکتی هستند و به کاربر کمک می کند به صورت صحیح و ایمن عملیات باربرداری و نگهداری بار را انجام دهند. یادگیری این علائم در زیر مجموعه ی آموزش اپراتورها در سراسر جهان قرار می گیرد.

علامت دهی ریگری شامل چه مواردی می شود؟

  • استفاده از قلاب اصلی
  • استفاده از قلاب کمکی
  • بالا و پایین بردن قلاب
  • بالا و پایین بردن بوم
  • باز کردن و جمع کردن بوم
  • باز کردن و جمع کردن بوم با یک دست
  • چرخش
  • حرکت آرام
  • توقف
  • توقف اضطراری
  • حرکت یکی از چرخ زنجیر
  • حرکت هر دو چرخ زنجیر
  • حرکت جرثقیل
  • اتمام کار
علایم استاندارد ریگری
علایم استاندارد ریگری

این علائم و آموزش استفاده از آن ها در دوره های مختلف آموزشی برگزار می شوند و افراد می توانند با ثبت نام در این دروه ها علایم استاندارد ریگری را به خوبی بیاموزند.

استفاده از علایم استاندارد ریگری در هات تپ

عملیات هات تپ یکی از اعمال و پروژه های خدمات رسان به خط لوله است که انشعاب گیری گرم از خطوط لوله را بر عهده دارد و این عملیات را با استفاده از ماشین تحت فشارش به نام دستگاه هات تپ حفره ای را بر روی لوله ی تحت فشار ایجاد می کند. در این عملیات هیچ گونه هدر رفت سیال و یا توقف در بهره برداری از سیال در نقاط پایین دست خط لوله وجود ندارد. عملیات هات تپ چه در ارتفاع اجرا شود چه در سطح زمین و چه در زیر سطح زمین دارای یک روال کاری است که البته شرایط فوق می تواند این روند کاری و عملیاتی را با سختی بیشتری همراه سازد.

در این عملیات ابتدا اتصالاتی بر روی خط لوله بسته می شوند و سپس بر آن ها شیری با عنوان ولو بسته می شود. ولو مانند یک پیستون عمل می کند و با استفاده از اجزای مسدود کننده ی خود سر راه سیال می شود. دستگاه تحت فشار هات تپ توانایی عبور از درون ولو و اتصال را دارد و می تواند خود را به دیواره ی خط لوله رسانده و با استفاده از اجزای برشی خود حفره ای بر روی لوله ایجاد کند.

تمامی این عملیات ممکن است گاهی اوقات تنها از طریق قرار گرفتن درون بسکت یک جرثقیل ممکن باشد. در این حالت دستگاه هات تپ بر روی شیر بسته شده و اپراتور باید از درون بسکت فرمان لازم را به اهرم دستگاه هات تپ بدهد. بدیهی که استفاده از علایم استاندارد ریگری در چنین شرایطی بسیار مهم است. در این حالت شخصی در کنار اپراتور درون سبد حضور دارد و فرمان های لازم را به کاربر جرثقیل می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .